Wycieczki

Album 2

Album 3

Kraków – Zoo

W czwartek – 16 maja pojechaliśmy na wycieczkę do ZOO. Klasa IV i V oraz grupa przedszkolaków pod troskliwą opieką swoich pań i rodziców wzbogacała wiadomości na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych stronach świata. Dzieci zapoznały się z warunkami życia zwierząt mieszkających w ZOO. Kształtowały umiejętność grzecznego i kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej. Pogłębiały więzi koleżeńskie.

Brzesko

Dnia 18 czerwca 2013 r. grupa dzieci z oddziału zerowego udała się na wycieczkę do Brzeska, aby wesoło spedzic czas na „Ranczo Pasja”. Nie zawiodła pogoda ani humory, dlatego nasz wyjazd był bardzo udany co ilustrują zdjęcia.

Proszowice-spektakl teatralny

Z wizytą w teatrze

Kraków

Dnia 20 marca 2013 r dzieci z klasy 0 i I wzięły udział w szkolnej wycieczce do Krakowa. Najpierw oddały się szaleństwom w Krainie Zabaw Dziecięcych ANIKINO,           a następnie (z zapartym tchem) obejrzały bajkę pt. „Zambezja”. Wycieczka była bardzo udana, a dzieci szczęśliwe, choć zmęczone, wróciły do domu.

Warszawa

24 czerwca uczniowie gimnazjum wyjechali na wycieczkę do Warszawy.

Pierwszym punktem zwiedzania Warszawy był Sejm RP. Tam czekała nas kontrola, po której znaleźliśmy się w korytarzach sejmowych. W Sejmie powitał nas bardzo młody i sympatyczny przewodnik, który w krótki i ciekawy sposób opowiedział nam o budynku Sejmu, jego historii i architekturze, a także o trybie ustawodawczym i rozmieszczeniu posłów w sali posiedzeń. Dowiedzieliśmy się też, która część sali sejmowej to „kocioł”, a która „tramwaj”. Obejrzeliśmy także salę, w której odbywały się posiedzenia komisji sejmowych. Staliśmy w miejscach, gdzie zazwyczaj przeprowadza się wywiady z posłami i przedstawicielami rządu. Zwiedzając sejmowe kuluary nie wolno było posiadać bagaży, ale Ci, którzy wzięli ze sobą aparaty fotograficzne, mogli uwiecznić swój pobyt w Sejmie. Po opuszczeniu budynku parlamentu wyruszyliśmy w drogę powrotną, dotarliśmy do Poznania późnym wieczorem.

Następnym etapem wycieczki były Łazienki, Muzeum Plakatów, Stadion Narodowy i na koniec Zamek Królewski.

Wycieczka do Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

W wycieczce uczestniczyli uczniowie klas: IV, V, VI z Pałecznicy i Ibramowic.
Już same miejsca w lożach na pierwszym piętrze wspaniałego gmachu teatru wywarły na nas wrażenie, a był to dopiero początek przeżyć związanych z oglądaniem spektaklu pt. „Czarnoksiężnik z Krainy OZ”.
Następnym punktem w czasie naszego pobytu w tym dniu w Krakowie było zwiedzanie Domu Jana Matejki.
Na koniec pamiątkowe zdjęcie pod Pomnikiem Grunwaldzkim.

Kraków-Bochnia

Kraków 2014 „Wycieczka rowerowa”

Lekcja biologii, historii i nie tylko

W dniu 10 czerwca bieżącego roku klasa 4 Szkoły Podstawowej w Pałecznicy oraz kilku uczniów klasy  5 wzięło udział w wycieczce do Ogrodu Botanicznego w Krakowie oraz na Zamek Królewski na Wawelu.

Już sam wyjazd zapowiadał się zachęcająco. Firma Transportowa Pana Andrzeja Domagały zapewniła nam bardzo wygodny przejazd.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ogrodu Botanicznego UJ. Tu pod wprawnym okiem dwóch pań przewodniczek podziwialiśmy zarówno egzotyczne rośliny jak i piękne polskie gatunki roślin min. wspaniałego dęba uznanego za pomnik przyrody.

Dziewczęta szczególnie chętnie obserwowały owoce cytrusowe oraz  krzewy wanilii, kakaowca i kawy.

Następnie udaliśmy się przez Rynek, gdzie posililiśmy się i zjedli lody, do Zamku Królewskiego na Wawelu. Tu pani przewodnik oprowadziła nas po Katedrze, weszliśmy na Dzwon Zygmunta, obowiązkowo wrzuciliśmy monetę , aby tu wrócić i udaliśmy się do podziemi, gdzie pochowani są królowie i sławni Polacy z parą prezydencką Maria i Lech Kaczyńscy. Następnie udaliśmy się do Skarbca i Zbrojowni.  Dzięki tej wizycie będziemy rozpoznawać buty koronacyjne Zygmunta Augusta, które mistrz Matejko wielokrotnie uwieczniał na swoich obrazach. Zapamiętamy również niezwykłą  broszkę 🙂 Zmęczeni , ale zadowoleni wróciliśmy do domów ok. 18: 30.

Naszymi opiekunami byli pani Bożena Rążewska, która była także kierownikiem wycieczki oraz pan Andrzej Ochoński.

Naprawdę, warto jeździć nie tylko do kina!!!:)

Wycieczka do Straży Pożarnej

Wstępem do omawiania lektury Czesława Janczarskiego „Jak Wojtek został strażakiem” stała się wizyta w Ochotniczej Straży Pożarnej w Pałecznicy. Uczniowie klasy Ia mieli okazję przyjrzeć się z bliska remizie strażackiej. Na wycieczce został zaprezentowany sprzęt pożarniczy stanowiący wyposażenie jednostki Straży Pożarnej. Dzieci mogły wcielić się na moment w postać strażaka przymierzając robocze ubranie, jak również zwiedzić od środka samochód strażacki. Pierwszoklasiści zostali zapoznani z zadaniami realizowanymi przez staż pożarną, sposobami alarmowania oraz zachowania się w przypadku zagrożenia.